• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта
Контакты

Адрес: Старая Басманная ул., д. 21/4, стр. 1, каб. 414в
Телефон: +7 495 772-95-90*22692
Email: aengovatova@hse.ru

Руководство
Руководитель школы, доцент Углева Анастасия Валерьевна
Научный руководитель Порус Владимир Натанович
Заместитель руководителя Винкельман Анна Михайловна
Заместитель руководителя Дроздова Дарья Николаевна
Менеджер по работе с преподавателями Захарова Наталия Владимировна

+7 (495) 772-95-90 *22685

Книга
Russian Sociological Review: Social Order and Art Sources of Imaginations

Под науч. редакцией: A. F. Filippov, N. Farkhatdinov.

Higher School of Economics, National Research University, 2020.

Статья
Психофизическая проблема у Декарта и его критики в современной концепции отелесненного познания

Князева Е. Н.

МЕТОД: Московский ежегодник трудов из обществоведческих дисциплин. 2020. Т. 10. С. 179-195.

Глава в книге
Institutioni Scholasticae Minime Accommodata: De Neufville and Clauberg on not Teaching Bacon

Heßbrüggen-Walter Stefan.

In bk.: History of Universities. Iss. XXXIII/2. Oxford: Oxford University Press, 2020. Ch. 2. P. 36-56.

Обсуждение монографии Э. Хааса "Единство и аспект"

0+
Мероприятие завершено
В рамках очередного заседания Научного семинара Школы философии и культурологии, посвященного новейшим значимым исследованиям сотрудников Школы, состоится обсуждение монографии доцента Э. Хааса "Единство и аспект" (Unity and Aspect, 2018). Обсуждение состоится в дистанционном формате на английском языке.

Регистрация на мероприятие открыта здесь.

Abstract: ‘The desert grows’, Nietzsche warns. But as Hölderlin writes: ‘where danger is, also grows saving’. So, it is to there, to the ground where the desert and the saving grow, that we must return in order to try to illuminate that which has been overlooked, whether it is dead or dying, or perhaps just lying dormant in the dark, underground and undetected. For the desertification can be stopped neither by refusal nor resistance, and much less by denial or indifference. Rather, we need another way of thinking and speaking, acting and even being—and we need it here and now. As I have argued in Unity and Aspect, therefore, we may very well have to begin, or begin again, at the beginning, at the beginning of our history, of the history of philosophy as metaphysics, a history which continues from the Greeks to us, even as desertification accelerates. But then, if what we find there is to have implications for the desert, for the ground and the underground, for the history of philosophy, and for history as a whole, perhaps even for our very survival, it is probably unsurprising that we will have to take up implication as well.